26 February 2011

Zinn-Figuren Museum, Goslar

22.02.2011 - Der Integrationskurs ist heute in die Stadt gegangen. Morgen früh haben meine Mitschüler und ich uns in der Schule getroffen und haben uns auf den Ausflug gefreut. Eigentlich sollten wir einen machen weil andere Teilnehmer, die im Englischkurs sind, eine Prüfung hatten und unser Klassenzimmer dafür brauchten.

In Goslar war es gestern -10°C. Gestern Nacht war es -16°C. Ich fand es richtig schön. Nie im Leben hatte ich so etwas erleben, aber ehrlich gesagt, es hat mir gut gefallen. Ich war besonders überrascht: die Sonne schien die ganze Zeit, trotzdem war es kalt.

Also, um 09:15 sind wir von der Akademie bis zur Innenstadt mit zwei Autos gefahren. 10 Minuten sind wir zu Fuß vom Parkplatz bis zum Zentrum gegangen. Ich habe mich warm angezogen, trotzdem war es mir richtig kalt. Wir sind dann in ein Café gegangen und dort war es uns wieder warm.

Zuvor dachte ich: Misst, ich habe es nicht erwartet, dass wir zum Café gehen. Keiner hat mir gesagt und dabei hatte ich nur €3. Ich habe das Geld vergessen – typisch Ira. Zum Glück gab es etwas, das €2,90 gekostet hat. Ich habe mir ein Latte Macciatto (wie auch immer man das buchstabiert) mit Nusssoße bestellt.
Kaffee trinke ich nicht gern, aber ab und zu mal schadet das nicht, einen zu trinken. Es hat auch Spaß gemacht mit meinen Mitschülern und meiner Kursleiterin im Café zu sitzen. Wir haben miteinander geplaudert (manchmal mit Grammatik, manchmal ohne) und alle waren guter Laune.

Ungefähr eine Stunde später sind wir in ein Zinn-Figuren Museum gegangen. Ich hatte mir wieder Sorgen gemacht, weil ich in dem Moment pleite war (haha). Aber in diesem Fall waren alle von unserer Akademie besorgt. Es war dann kein Problem.

Es war interessant zu sehen, was man aus Zinn machen kann. Es gab so viele kleinen Figuren in diesem Museum, die aus Zinn gemacht sind. Sie erzählen uns die Geschichte und Kultur von Goslar. Es war schön zu wissen, dass Goslar seit den Mittelaltern existiert. Die Stadt hat sich in den letzten 500-600 Jahren nicht viel geändert. Wenn ich durch die Stadt spazieren gehe, dann bin ich nicht in einer Stadt sondern in einem Märchen. Es merkt man, dass alles nicht wahr sein kann. In Goslar kann es aber doch.

Unten sind die Fotos von heute.
Im Frühling, wenn das Wetter schön und warm ist, werden wir zusammen auf einer Wiese picknicken. Mal sehen ob es klappt.

Um ungefähr 12:00 bin ich nach Hause gegangen. Im Treppenhaus habe ich meine Nachbarin getroffen und wir haben miteinander gesprochen. Sie wollte Eier vom Supermarkt holen. Hihi.
Als ich wieder in der Wohnung war, hatte ich sofort Hunger. Ich habe mir Nasi Goreng gekocht, schön scharf mit Erdnüssen drauf. Beim essen setzte ich mich in die Sonne am Fenster.




********************************************




Tin-Figures Museum, Goslar


22.01.2011 - The Integration course went downtown today. My classmates and I met up in school early this morning and was looking forward to the outing. Apparently we had to do this because the students who are in the English course had an exam and needed our classroom for it.

It was -10°C in Goslar 2 days ago. Last night it was -16°C. I thought it was nice. I never experienced someting like that in my life, but honestly, I liked it. I was especially surprised: the sun shined the entire time, despite that it was still cold.

So at 09:15 we drove in 2 cars from the academy to the city. It was a 10-minute walk from the carpart to the central part of downtown. I had enough layers on, but I was still cold. We then went to a Café and we were warm again there.

Before that I thought: Shit, I didn't expect it that we were going to a café. No one told me and I had only €3. I forgot the money - typical Ira. Luckily the was something that costet €2.90. I ordered a Latte Macciatto (however you spell that) with Hazelnut Sauce for myself.

I don't like coffee that much, but once in awhile it doesn't hurt to drink it. It was fun to sit in a Café with my classmates and teacher. We chatted (sometime with grammar, sometimes without) and everyone was in a good mood.

About an hour later we made our way to the Tinn-Figures Museum. I was worried again because in that moment I was broke (haha). But in this case everyone was taken care of by the school. It wasn't a problem then.

It was interesting what you can make out of Tin. There were so many figurines in the museum which was made out of Tinn. They tell us about Goslar's history and culture. It was nice to know that Goslar existed since the middle-ages. The city hadn't changed much in the past 500-600 years. When I take a walk in the city then I don't find myself in a city, but instead in a fairytale. You notice that everything can't be true. But in Goslar it can.

Below are the pictures from today.
In spring, when the weather is nice and warm, we will have a picnic on a meadow. We'll see if it happens.

At around noon I went home. At the staircase I met my neighbour and we spoke. She wanted to get some eggs from the Supermarket. Hehe.
When I was in my apartment again I immediately felt hungry. I cooked Nasi Goreng (Fried Rice), pretty hot/spicy with peanuts on it. I sat in the sun at the window as I ate.
















3 comments:

  1. Great blog layout, Ira. Although it hurts my eyes a bit trying to read it when the font colour is almost the same as the background :P

    Btw, you need a spellcheck.

    Those are very good pics. And I don't know how you can ever get used to living in a place where the temperature is -10. I don't think I can.

    ReplyDelete
  2. Good to have some feedback. Will try to tweak the font colour.

    Sometimes I'm just too lazy to google how a word is supposed to be spelled. But now I know: Macchiato!
    (Spell check suggests: Macintosh)

    -10°C is painful. I avoid going into it when I can.

    ReplyDelete
  3. OMGOMGOMG! It's like.. she's totally wearing like.. that sweater dress!! Sexaaaayyy!

    HAHA. Macam bimbo la saya. Heee!

    ReplyDelete